kolmapäev, 6. juuli 2022

Omatehtud vanillijäätis


Jäätis grillitud banaaniga.

Pean tõdema, et üks suuremaid kiikse on mul suurtootjate jäätise suhtes. No lihtsalt on tõrge jäätise vastu, mille koostisainete loetelu on pikk nagu ravimi infoleht. Praeguseks olen teinud jäätist juba seitse aastat ja lemmikuks on lihtne vanillijäätis, mida saab ise igasuguste lisanditega tuunida ning mis sobib hästi kookide ja muude küpsetiste juurde. Ning võin öelda, et see retsept kuulub mul juba klassika hulka.
Jäätise tegemiseks ei pea ostma kallist kompressoriga masinat, vaid piisab täiesti odavamast jahutusnõuga masinast. Minul on liitrise nõuga Kenwoodi jäätisemasin, millel võimsust vaid 6W, ja ma ei kurda - jäätised tulevad mõnusalt siidised. Kuid mõistagi vajab asi natuke harjutamist.
Ühel päeval keedan jäätisepõhja ehk vanillikastme valmis ja panen jahutusnõu sügavkülma ning järgmisel päeval segan jäätisemasinas jäätise. Selle retsepti järgi tuleb jäätist kenasti liiter või natuke rohkem.
Seni on kõik sööjad mu jäätise heaks kiitnud, nii et soovitan katsetada.
1 tass - 240 ml

2 tassi vahukoort ehk 35% rõõska koort
1 tass täispiima
näpuotsatäis soola
2/3 tassi suhkrut (130-150 g)
2 muna või 3 munakollast
0,5-1 sl tärklist
1 tl vanilliekstrakti või 0,5 tl vanillikaunapastat

1. Kalla vahukoor ja piim potti ning kuumuta keemiseni. NB jäta paar supilusikatäit külma piima alles, et segada munavahuga.
2. Vahusta kausis hästi õrnalt munad või munakollased suhkruga. Sega juurde näpuotsatäis soola ja tärklis ning paar supilusikatäit piima. (Mina segan munad ja suhkru kergelt vispliga.
3. Kalla kuum piim peene nirena munavahu hulka seda kogu aeg segades. Ja siis kalla saadud kaste uuesti potti ja kuumuta see paksenemiseni seda kogu aeg tasapisi segades, et kaste ei tõmbaks klimpi. Ära lase kastmel keema tõusta!
4. Kui kaste on paksenenud, keera kuumus kinni ja sega kastmesse vanill, mida kasutad, ja lase kastmel jahtuda. Mina olen jahtumise ajaks katnud kastme toidukilega, sest siis ei teki sellele nahka. (Laotan kile ettevaatlikult otse kastmele.)
5. Kui kaste on jahtunud, kalla see jäätisemasina segamisnõusse ja sega valmis. Minul on kulunud selleks keskeltläbi 20 minutit. Alguses jääb jäätis natuke pehme. Tõsta jäätis karpi, pane sügavkülma ja natukese aja pärast on tekstuur juba paras. Kui jäätis seisab sügavkülmas pikemalt, võta see umbes pool tundi enne söömist külmast välja, et selle tekstuur muutuks pehmemaks.

NB Kui soovid vähem rammusat jäätist, võta tass vahukoort ja kaks tassi piima. Kui soovid lisada jäätisesse näiteks küpsise- või šokolaaditükke, tee seda segamise lõpupoole, kui jäätis on juba paksenenud, sest muidu vajuvad tükid põhja.
Kuna meil pole tassi mõõt levinud, siis mugavuse seisukohast olen kasutanud 400 ml vahukoort ja ülejäänud pannud piima.

Mugavusest vahvlitops poest, kuid maasikad oma amplist ja
jäätis on valmistatud rammusamatest pardimunadest😎

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar